Dit jaar zal van iedereen die finisht tijdens de 30e Parelloop op 18 maart 2018 een finish foto gemaakt worden. De finisher zal deze foto kunnen downloaden via de Parelloop app.
Heb jij deze al geïnstalleerd?

De inschrijving voor de 30e Parelloop Brunssum op 18 maart 2018 is geopend.

 

Via onderstaande button kunt u inschrijven voor:

  • 5 km en 10 km (individueel voor recreanten)
  • 2,5 km voor jeugd vanaf 12 jaar
  • 1 km voor groep 5 t/m 8
  • 0,5 km voor groep 1 t/m 4

 

Voor inschrijving voor de Businessrun, Top- of Talentrun zie informatie op deze website of neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Loop jij ook mee tijdens de Vijverparkloop op 24 februari? Schrijf je dan nu in!

KIWANIS BRUNSSUM supporter van de Movare Jeugdlopen

 

 

Kiwanis Brunnsum is een serviceclub van 30 vrienden uit verschillende beroepsgroepen, die zich ten doel stellen, activiteiten te plegen door middel van gelden bijeen te brengen en deze te spenderen aan goede doelen. In het bijzonder voor de kinderen. Onder het motto: “Serving the children of the world”.
De afgelopen jaren zijn diverse fundraising activiteiten ontplooid, zowel lokaal maar ook over de landsgrenzen heen, waarbij steeds het kind centraal stond. Zo heeft Kiwanis Brunssum een positieve bijdrage geleverd aan het ontspanningsplein in het Vijverpark, scouting 'de Landgraaf' Langeberg/Brunssum ondersteund na de brand in 2015. Ook de stichting Lob'Star, die zich inzet voor kinderen met kanker, wordt door Kiwanis Brunssum warm omarmt!

De Parelloop Brunssum staat sinds jaren eveneens hoog op het fundraising activiteiten plan. Kon men in het verleden via de individuele leden rekenen op steun, dit jaar is men vanuit de service club gedachte nadrukkelijk betrokken, ook weer bij de kinderen. De Kiwanis Movare Jeugdlopen zijn een mooi voorbeeld van deze samenwerking.

 

Op zaterdag 4 november 2017, gaat voor de 15e keer het Parelloop Running Project van start! Dan start een compleet programma voor beginnende (en ook jeugd en gevorderde) hardlopers ter voorbereiding op de 30e Parelloop op 18 maart 2018.

Zie voor meer informatie: http://www.parelloop.nl/parellooprunners/index.html
Of schrijf rechtsreeks in via een van de volgende buttons:

 

 

 

Bij het leveren van een sportieve inspanning wordt er veel gevraagd van het lichaam. Wanneer het lichaam een langdurige inspanning moet leveren, heeft het daar dan ook extra energie voor nodig. De twee belangrijkste energiebronnen tijdens lichamelijke inspanning zijn koolhydraten (snelle energie) en vetten (langzame energie).

Van de vetten heeft bijna iedereen voldoende voorraad.  Van de koolhydraten is echter een beperkte hoeveelheid opgeslagen in het lichaam en bij een inspanning van meer dan 45 minuten heb je dus niet alleen vocht nodig, maar ook extra koolhydraten. Door deze op tijd in te nemen, zorg je ervoor dat je over genoeg voorraden beschikt om optimaal te presteren.


Hoe krijg je genoeg energie tijdens het lopen van een wedstrijd?
Het is belangrijk dat je voldoende drinkt tijdens jouw wedstrijd. Het zorgt voor een snelle en betere opname van energie en handhaaft een gelijkmatige lichaamstemperatuur. Alleen water is hierbij niet voldoende omdat het je geen extra energie geeft en geen mineralen bevat. Kies daarom voor een Isotone sportdrank. Deze bevat dezelfde concentratie stoffen als ons bloed waardoor de aanwezige koolhydratenmix van glucose-fructose goed wordt opgenomen.

Oefen goed!
Voor veel hardlopers blijkt het lastig om genoeg te drinken. Zonde als je je bedenkt dat een vochtverlies van 2% van je totale gewichtsverlies al voor vermindering van je sportprestatie kan zorgen. Het is dus heel belangrijk om voldoende te drinken, zeker als het iets warmer weer is.

Juist omdat het drinken tijdens het sporten als lastig wordt ervaren, moet je er goed mee oefenen. Dit kan je doen tijdens trainingen in aanloop naar de Parelloop Brunssum. Het beste is om te oefenen met de sportdrank die je straks op de wedstrijddag ook aangeboden krijgt: de Isotone sportdrank PowerBar IsoActive. Door deze tijdens trainingen al te gebruiken weet je hoe je lichaam erop reageert en kom je niet voor verrassingen te staan. Probeer op de dag van de wedstrijd geen drankpost over te slaan; je lichaam kan deze energie goed gebruiken.

 

 

Kijk voor meer informatie over PowerBar IsoActive, en het gehele assortiment, op de PowerBar website.

De Parelloop wordt mede mogelijk gemaakt door

iruntobefit.pngrabobank.pngmovare.pnga3logotekst.pnggemeente_brunssum.jpgemma-safety-footwear.pngloperscompany.pnggo-for-gold.pngLogoHendrik.pngwatersley1.pngtopsport-limburg.pngiba.pngenline-internet-solutions.pngprovincie-limburg.pnglogo-mgl-1.pngiruntobefit.pngrabobank.pngmovare.pnga3logotekst.pnggemeente_brunssum.jpgemma-safety-footwear.pngloperscompany.pnggo-for-gold.pngLogoHendrik.pngwatersley1.pngtopsport-limburg.pngiba.pngenline-internet-solutions.pngprovincie-limburg.pnglogo-mgl-1.png

Contact opnemen

Stichting Parelloop
E-mail: info@parelloop.nl

 Algemene Voorwaarden

#Parelloop Tweets

No tweets found.

Social Media

Facebook    Twitter

Aanmelden nieuwsbrief