Ook dit jaar is het weer mogelijk om gebruik te maken van de Parelloop App.

Als je de app gedownload hebt is het mogelijk om je aan te melden voor SocialShares. Via SocialShares kunnen deelnemers en fans live updates ontvangen van hun favoriete renner(s) op hun Facebook en Twitter pagina.

Deze updates kun je ook ontvangen via SMS of email. In de App kunnen vrienden en familie hun favoriete renner(s) volgen tijdens het evenement. Door je aan te melden voor LiveTracking is het mogelijk om real-time te volgen waar iemand loopt.

Download de app nu: https://live.sporthive.com/event/2220

Inschrijven Kids Run

Inschrijven Parelloop

Op het parcours van de 5 en 10 km wedstrijden heeft nog een kleine correctie plaatsgevonden.

Het parcours heeft nu nog minder bochten en is daardoor misschien wel nog sneller. 

De start en de finish blijven ongewijzigd nabij/op het Lindeplein.

 

Benieuwd naar de aanpassingen? Bekijk deze dan snel!

Bij het leveren van een sportieve inspanning wordt er veel gevraagd van het lichaam. Wanneer het lichaam een langdurige inspanning moet leveren, heeft het daar dan ook extra energie voor nodig. De twee belangrijkste energiebronnen tijdens lichamelijke inspanning zijn koolhydraten (snelle energie) en vetten (langzame energie).

Van de vetten heeft bijna iedereen voldoende voorraad.  Van de koolhydraten is echter een beperkte hoeveelheid opgeslagen in het lichaam en bij een inspanning van meer dan 45 minuten heb je dus niet alleen vocht nodig, maar ook extra koolhydraten. Door deze op tijd in te nemen, zorg je ervoor dat je over genoeg voorraden beschikt om optimaal te presteren.


Hoe krijg je genoeg energie tijdens het lopen van een wedstrijd?
Het is belangrijk dat je voldoende drinkt tijdens jouw wedstrijd. Het zorgt voor een snelle en betere opname van energie en handhaaft een gelijkmatige lichaamstemperatuur. Alleen water is hierbij niet voldoende omdat het je geen extra energie geeft en geen mineralen bevat. Kies daarom voor een Isotone sportdrank. Deze bevat dezelfde concentratie stoffen als ons bloed waardoor de aanwezige koolhydratenmix van glucose-fructose goed wordt opgenomen.

Oefen goed!
Voor veel hardlopers blijkt het lastig om genoeg te drinken. Zonde als je je bedenkt dat een vochtverlies van 2% van je totale gewichtsverlies al voor vermindering van je sportprestatie kan zorgen. Het is dus heel belangrijk om voldoende te drinken, zeker als het iets warmer weer is.

Juist omdat het drinken tijdens het sporten als lastig wordt ervaren, moet je er goed mee oefenen. Dit kan je doen tijdens trainingen in aanloop naar de Parelloop Brunssum. Het beste is om te oefenen met de sportdrank die je straks op de wedstrijddag ook aangeboden krijgt: de Isotone sportdrank PowerBar IsoActive. Door deze tijdens trainingen al te gebruiken weet je hoe je lichaam erop reageert en kom je niet voor verrassingen te staan. Probeer op de dag van de wedstrijd geen drankpost over te slaan; je lichaam kan deze energie goed gebruiken.

 

 

Kijk voor meer informatie over PowerBar IsoActive, en het gehele assortiment, op de PowerBar website.

Afgelopen weekend was het zover, de eerste parcourstraining van de Parelloop. Lopers die hieraan meegedaan hebben, zijn er al achter. In 2017 zal de Finish weer aan het Lindeplein in Brunssum zijn!

Ben je benieuwd naar het nieuwe parcours? Bekijk deze dan snel

De Parelloop wordt mede mogelijk gemaakt door

loperscompany.pngpowerbar.pngLVO.pngrabobank.pngLogoHendrik.pngemma-safety-footwear.pngprovincie-limburg.pnggo-for-gold.pngtopsport-limburg.pngmovare.pngiruntobefit.pngGamma_Karwei_brunssum_landgraaf.pngenline-internet-solutions.pnggemeente-brunssum.pngloperscompany.pngpowerbar.pngLVO.pngrabobank.pngLogoHendrik.pngemma-safety-footwear.pngprovincie-limburg.pnggo-for-gold.pngtopsport-limburg.pngmovare.pngiruntobefit.pngGamma_Karwei_brunssum_landgraaf.pngenline-internet-solutions.pnggemeente-brunssum.png

Contact opnemen

Stichting Parelloop
Telefoon: 06 – 404 68 707
E-mail: info@parelloop.nl

 Algemene Voorwaarden

#Parelloop Tweets

No tweets found.

Social Media

Facebook    Twitter

Aanmelden nieuwsbrief